VeiligOversteken.nl

Contact

U kunt in geval van vragen of opmerkingen contact met ons opnemen per telefoon (tijdens kantooruren) via 085 303 1010 of door een e-mail te sturen naar support@veiligoversteken.nl. Graag willen we u wijzen op de veelgestelde vragen hieronder. Mogelijk is het antwoord dat u zoekt hier te vinden.

Veelgestelde vragen

Vraag: Hoe kan ik mijn organisatie aanmelden?

Antwoord: Via de pagina Organisatie aanmelden kunt u uw organisatie gratis aanmelden. VeiligOversteken.nl zal vervolgens contact opnemen om de aanmelding te verifiëren en te bevestigen.


Vraag: Kan ik anderen binnen mijn organisatie ook toegang geven?

Antwoord: Dat kan zeker! U kunt binnen uw organisatie zoveel gebruikers aanmaken als u wilt. Wij moedigen dit zelfs aan, omdat het op dit moment niet is toegestaan om accounts te delen. De gebruikersbeheerder van uw organisatie kan de gebruikers toevoegen in het menu-item Gebruikersbeheer (alleen zichtbaar voor de gebruikersbeheerder). Via het menu-item Aangesloten organisaties kunt u zien wie namens uw organisatie de gebruikersbeheerder is.


Vraag: Kan ik VeiligOversteken.nl gebruiken om te communiceren met mijn klanten/cliënten?

Antwoord: Zeker! U kunt privépersonen toevoegen aan een nieuw bericht door een niet-geregistreerde ontvanger te selecteren. U heeft hiervoor wel het e-mailadres en mobiele nummer van de persoon nodig. Ook kunt u uw persoonlijke uploadlink delen met niet-geregistreerde gebruikers, zodat ze u –zonder zelf een account nodig te hebben- bestanden kunnen sturen.

Gaat het niet om een privépersoon, maar om een zakelijk contact? Dan raden we u voor het gebruiksgemak aan om de organisatie aan te dragen. Wij zullen dan zo spoedig mogelijk contact opnemen met de organisatie, zodat deze een eigen account krijgt op VeiligOversteken.nl.


Vraag: Zijn er kosten verbonden aan het gebruik van VeiligOversteken.nl?

Antwoord: VeiligOversteken.nl is momenteel volledig gratis te gebruiken. U dient dan om in te loggen wel gebruik te maken van de authenticatie-app. Deze kunt u gratis downloaden via uw smartphone. Als u gebruik maakt van SMS-verificatie zijn hier kosten aan verbonden voor uw organisatie. Deze bedragen € 0,25 per SMS (exc. btw). Deze kosten worden gefactureerd aan uw organisatie. Zowel de verzender als ontvanger betalen nooit kosten via hun eigen telefoonrekening.


Vraag: Mijn naam of die van mijn organisatie is verkeerd geschreven. Kan deze gewijzigd worden?

Als uw naam of die van uw organisatie niet klopt, kunt u dit laten weten door te mailen met support@veiligoversteken.nl. Noem in de mail zowel de huidige schrijfwijze als de gewenste schrijfwijze. We zullen dan de voorgestelde wijziging zo snel mogelijk verifiëren en doorvoeren.


Vraag: Waarom moet ik een bijlage toevoegen / kan ik VeiligOversteken.nl ook als e-mail gebruiken?

Antwoord: VeiligOversteken.nl is niet bedoeld ter vervanging van e-mail, maar juist als aanvulling daarop. E-mail is niet geschikt om vertrouwelijke bestanden of persoonsgegevens mee te sturen omdat het vaak beperkt beveiligd is en de informatie voor lange tijd via de mailserver beschikbaar blijft. Met VeiligOversteken.nl kunnen gevoelige en vertrouwelijke bestanden op verantwoorde wijze worden verzonden en ontvangen. Om de werking zo gebruikersvriendelijk en eenvoudig mogelijk te houden, is VeiligOversteken.nl daarom alleen te gebruiken voor dergelijke bestanden en niet voor de overige communicatie.


Vraag: Kan ik een bericht naar mezelf sturen?

Antwoord: Nee, dat is momenteel niet mogelijk. De afzender en ontvanger mogen niet dezelfde zijn. Uzelf toevoegen als niet-geregistreerde ontvanger werkt ook niet, omdat uw mailadres en telefoonnummer reeds bij ons bekend zijn. Is dit een functie die u graag toegevoegd ziet aan VeiligOversteken.nl? Dan horen we dat graag via support@veiligoversteken.nl.